Blankenemmen
Image default
Home / Moving and Relocating

Zo schrijf je goede webteksten

Ben jij de eigenaar van een website of webshop en overweeg je om zelf de webteksten te schrijven? Misschien laat jij je tegenhouden door het idee dat dit ontzettend moeilijk is. Het loont echter om je hier eerst eens in te verdiepen. Het schrijven van goede teksten hoeft namelijk niet zo lastig te zijn. Onderstaande tips helpen jou bij het eenvoudig schrijven van goede teksten voor op jouw website!

 

Bedenk voor wie je de webteksten schrijft.

Breng voor je gaat beginnen met het schrijven van je webteksten, eerst je doelgroep in kaart. De meeste bezoekers zullen via een specifieke zoekvraag op je website terecht komen. Op welke woorden zullen zij gezocht hebben? Het is slim om hier goed over na te denken. Pas je tekst vervolgens aan op de achtergrond van je bezoekers. Bedenk daarbij ook met welk doel ze op jouw website komen. Zijn zij op zoek naar een concrete tip of willen zij gewoon een leuk stuk tekst lezen? Het is belangrijk om vooraf dit onderscheid te maken.

 

Schrijf een pakkende titel

Goede seo webteksten hebben een pakkende, aansprekende titel. De titel moet vertellen waar de tekst over gaat en de lezer verleiden om verder te lezen. Daarnaast is het belangrijk om belangrijke zoekwoorden in je titel terug te laten komen. Dit zorgt ervoor dat je tekst beter te vinden is in Google. Heb je helemaal geen inspiratie? Via Google kun je erg veel websites vinden die tips geven voor het maken van een pakkende titel!

 

Uitnodigen tot actie

Goede webteksten hebben een actieve stijl. Dergelijke teksten zijn namelijk aantrekkelijker voor de lezer, omdat ze vaak kort en bondig zijn. Bovendien komen teksten met veel passieve zinnen vaak afstandelijk over. Passieve zinnen zijn vaak minder levendig en onnodig lang. Schrijf dus liever een goede actieve tekst en sluit af met een uitnodiging tot actie. Bedenk daarbij wat je met je website wilt bereiken. Wil je interactie met je bezoekers of een bepaald product verkopen? Dit bereik je eerder wanneer je jouw bezoeker aan het einde expliciet uitnodigt om dit te doen. Plaats bijvoorbeeld een link of een kleurrijke button.

https://www.textmakelaar.nl/