De voordelen van een inbound callcenter

Voor veel bedrijven is het aannemen van de telefoon een hekel punt. Werknemers hebben het vaak druk genoeg met hun eigen werkzaamheden en vinden het doorgaans vervelend om telkens de telefoon de moeten beantwoorden. Bovendien zijn ze er vaak niet goed of gespecialiseerd in. Een apart personeelslid aannemen die alleen verantwoordelijk is voor het opnemen van de telefoon is dan een goede optie. Echter moet je deze werknemer dan wel 40 uur per week uitbetalen, terwijl er op sommige dagen misschien amper telefoontjes binnen komen. Dan is kost het zelfs vaak meer dan dat het je oplevert.

Wat dan een uitstekende mogelijkheid is, is het inschakelen van een telefoondienst. Dit zijn bedrijven het opnemen van de telefoon voor andere bedrijven tot hun vakgebied hebben gemaakt. Zij zorgen ervoor u nooit meer een telefoontje mist en dat de (potentiële) klanten vriendelijk en representatief te woord worden gestaan. Ze werken met professionele telefonistes die commercieel zijn ingesteld en u helpen bij het vergaren van nieuwe klanten en het behouden van huidige klanten. Het is mogelijk om de volledige klanten- en telefoonservice uit te besteden, maar het is ook een mogelijkheid om alleen op bepaalde momenten te telefoon door te schakelen. Dus als je een belangrijke vergadering of afspraak hebt kan je dat doorgeven en dan wordt de telefoon automatisch doorgeschakeld. Voor vakanties of periodes van afwezigheid geldt dit natuurlijk ook. Bij elk doorgeschakeld telefoongesprek krijg je een melding met aantekeningen van het gesprek en eventueel een verzoek tot terugbellen.

Voor veel bedrijven is dit een hele handige oplossing gebleken. Ze hoeven zich geen zorgen meer te maken over de telefoon en kunnen zich volledig focussen op andere belangrijke zaken. Er zijn veel bedrijven die dit graag voor u doen, zoals Bizziphone. Op hun website is te zien welke diensten en tarieven ze te bieden hebben.

http://www.bizziphone.com/