Het opzetten van een efficiënt en effectief onboardingproces voor nieuwe IT-professionals is van cruciaal belang om ervoor te zorgen dat nieuwe teamleden zich welkom voelen en zo snel mogelijk productief kunnen beginnen. Om deze redenen moet dit proces de focus zijn van zowel rekruteringsmanagers als technisch directeuren. Als u uw eerste nieuwe medewerkers aanneemt, moet u rekening houden met het volgende. Hoewel veel aspecten van onboarding fysiek zijn, zoals het opzetten van apparatuur of het introduceren van een nieuwe medewerker bij hun teamleden, zal er steeds meer gebeuren in de digitale ruimte. Doordachte onboarding-processen en materialen zorgen ervoor dat uw nieuwe medewerkers niet alleen hebben wat ze nodig hebben om te werken, maar ook zelfverzekerd zijn, inzichten en ervaringen delen en een waardevolle aanvulling zijn op uw cultuur. Sommige bedrijven gaan verder dan de typische rekrutering van IT-specialisten en bieden unieke evenementen aan, variërend van 100% rekrutering op afstand tot een wekelijkse “check-out” van een nieuwe medewerker op kantoor. Of uw nieuwe medewerkers nu op kantoor komen werken of op afstand werken, er zijn drie dingen waarmee u rekening moet houden. Stel een onboarding-mentor aan Het starten van een nieuwe baan als ontwikkelaar kan een beetje lastig zijn. Er is veel informatie te verwerken, nieuwe gezichten te zien en code die u wilt gebruiken. Daarom zou het leuk zijn om iemand te vinden om met al deze vragen in contact te komen. Elk nieuw technisch personeelslid moet een specifieke ontwikkelaarmentor krijgen, idealiter een senior programmeur in het bedrijf. De verantwoordelijkheden van een mentor beginnen door te laten zien hoe de koffiemachine werkt, de nieuweling te leiden naar aanpassingsmateriaal op de wiki, om wat context te geven rond wat er in de wekelijkse vergadering wordt besproken. De mentor, manager en ontwikkelaar worden aangemoedigd om regelmatig bijeen te komen om feedback te geven en projecten waaraan ze werken te bespreken, zodat onboarding eenvoudiger en transparanter is. Na de eerste maand kan het ook nuttig zijn om feedback te krijgen over het onboardingproces voor ontwikkelaars en de nodige wijzigingen aan te brengen voor toekomstige werknemers. Maak tijdens uw vrije uren tijd vrij om aan een nieuw project te werken Naast het typische papierwerk en de rondleiding door het kantoor die deel uitmaakt van elke aanwerving, moet u wat downtime op de agenda van de nieuwe werknemer toestaan om alle nieuwe informatie te verwerken. Of je nu secties op het leerplatform hebt die een nieuw teamlid moet voltooien, of hem gewoon naar de wiki verwijst en hem een tijdje in de documentatie laat graven, zorg ervoor dat je ontwikkelaars bij elke stap weten waar ze vragen kunnen stellen. Sommige mijlpalen worden bereikt wanneer iemand voor het eerst de code laat zien, de eerste algemene vergaderingen en de managers gaan zitten en doelen stellen voor de eerste week, eerste maand, eerste 3 maanden, enzovoort. Maar vergeet niet dat ontwikkelaars het team gewoon kunnen leren kennen en een vraag kunnen stellen over de uitgewerkte materialen voor aanpassing. Drempels verlagen voor introverte mensen om vragen te stellen In wekelijkse bijeenkomsten met maximaal 20 personen kan het eng zijn om vragen te stellen of over een probleem te praten. In een kleine groep van 5 of misschien 10 personen in een kamer, zal uw communicatie eenvoudig en stressvrij zijn. In een groter team zullen nieuwe mensen zwijgen en eerst proberen de cultuur te beoordelen voordat ze vragen stellen. Deze 3 eenvoudige manieren om onboarding minder moeilijk te maken voor ontwikkelaars, helpen je in de beginfase van het werken met een medewerker als het onboarding-systeem niet in het bedrijf is ingebouwd.
|
https://www.globalrecruitment.info/ |